Followers

Sunday, June 12, 2011

Stadium Nasional Bukit Jalil, Tempat Pembuangan Sampah Paling Besar Di Dunia..

Sebelom aku pergi lebih lanjut lagi,
izinkan aku mengucapkan setinggi tinggi tahniah
kepada pasukan terengganu atas
kemenangan final Piala FA sebentar tadi..
ok dah,
cukop..itu je..



inilah dye Stadium Nasional Bukit Jalil..
boleh dikatekan indah..
cukop indah..
tp ade cerite yg xseronok nk cerite..:(

aku xkesah sangat dengan game tadi..
ape yang aku kesahkan, sikap segelintir penyokong
yang merasakan mereka nie dudok di dalam
tempat pembuangan sampah yg paling besar di dunia..
apakan tidak, sampah di buang merate rate, sewenang wenangnye..
agaknye, diorang nie pk, kanan kiri depan belakang tempat buang sampah agaknye ye..
agaknye memang ade signboard kt stadium bukit jalil nie yg kate,

"SILA BUANG SAMPAH MERATA-RATA.
PEMBUANGAN ANDA SANGAT KAMI HARGAI DAN DIUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH."

Agaknye memang ade kot..itu baru yg kat seat penonton...
belom lagi dikira yg mengerah kudrat,
menggunakan segala otak yg ada pi buang botol air
dgn segale bende kt tengah padang..
kuat betol penyokong2 malaysia nie ye..
kuat tu baling botol air jaoh2..
sebelom nie pon aku ade buat entry pasal sampah jugak..
aku buat tersangatlah concern pasal sampah sebab dulu aku ade sorg cikgu..
dye nie punyela benci dgn orang yg buang sampah merate rate,
sampai dye sumpah budak yg buang sampah merate rate xdapat A for FIZIK..
since drpd tu,
bila nak buang sampah mesty igt ape yg dye
cakap even bende sumpah tu xbetol pon..;)

berbalik pada cerite bola td,
aku xtaw kenapela diorang nie berperangai macam nie,
buang sampah merate rate keliling stadium..
tolonglah ade sedikit kesedaran pasal sampah nie..
cube la letak diri korang kt tempat orang yang keje kutip sampah tu,
apela agaknye diorang rase ye..?..
pk2 la sedari sedare..:)

Bombay,

2 comments:

ezza. said...

aku pantang orang yang buang sampah dari tingkap kereta.
i mean, sesedap bukak tingkap campak sampah ke luar.
deyyy, tunggu la balik nnti jumpa tong sampah baru buang.
macam takda otak pun ada. heh

(asal emomomo semacam ni? HAHA)

bombay said...

itu lagi satu hal wey..lg kurang ajar..kalau xkene pon rase nak marah, inikan plak kalau dye buang tu kene kt kite..haha..rase mcm nk bakor je kete dye..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...