Followers

Tuesday, June 7, 2011

Raudhatul Sakinah, Kubur Dalam Taman..

bile cakap pasal kubur, ramai yg takot..yela..tempat kebumikan orang yang dah xde..tp, as orang melayu, and islam, kite xsepatotnye rase mcm tu..aku pon dulu takot pegy kubur..tp, bile adik aku meninggal, rase takot tu dengan sendirinya hilang..btol..aku xtipu..xcaye, tanyela sape2 yg pernah kehilangan saudara mara terdekat..:)

ape yg aku nk cerite kt sini adalah tentang rancangan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP)



yg nk buat tanah perkuburan pintar, dan jadikan perkuburan tu macam taman..kt artikel nie banyak ditekankan pasal sistem yg akan diterapkan untuk taman perkuburan nie..nanty ade disediakan satu ataupon beberapa komputer, khas untuk mencari kubur..dengan menaip nama si mati, lot dan seksyen tempat si mati dikebumikan..memang sgt moden..xkan adela lg kes waris yg xjumpe kubur keluarga mereka..



tp, ape yg aku nk tekankan adalah konsep kubur dalam taman itu sendiri..MAIWP juga ingin jadikan tanah perkuburan menjadi indah, mcm taman2 orang ramai bersiar siar..aku sgt tertarik dengan bende nie..yela..sebab bile ckp pasal kubur je, ramai takot..bile dah buat mcm taman, perasaan takot tu akan hilang sedikit..walaupun sedikit, mesty orang yg datang bertambah ramai..ade satu tanah perkuburan di Perak if xsilap aku, memang sgt cantik..di jage rapi..aku dah lupe ape namenye tp dekat dgn satu masjid di Perak..memang sgt cantik..



bacaan lanjut, sila klik..:)

Bombay,

3 comments:

ezza. said...

best entry ni.
blog kau best wehh.
aku suka baca sbb banyak dapat info baru.
keep it up, Bombay !
:D

MakcikMuda said...

Asalkan jangan jadi chantek sangat pastu orang buat benda tak senonoh pulak dekat situ T_T

bombay said...

ezza: hehe..biase je..tp kola org pertame yg ckp macam tu wey..:)tq..:)

rynn: hehe..tu pasal la kene ade org jage..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...