Followers

Monday, June 20, 2011

Once Upon A Time In Koleq - Ord, Orderation

malam nie nak cerite pasal makan..makan kt koleq..sape yg xsuke makan kan..sume orang suke..lagi2 budak2 koleq..hehe..termasok aku..hehe..kitorg nie, bile malam konfem lapa..agaknye pasal xberape nak makan kot kt Carey Hall..korang taw2 la kan laok asrama..selalunya aku xla lapa sebenarnye sebab aku dah makan kt dining hall, tp disebabkan ramay orang buat orderation, aku pon join..hehe..



ko taw x, kalau buat ord kt koleq, kire dah berdose besar gyle woooo..harammmm..haha..kitorg xboleh order nasik dari luar sebab cikgu cakap susah nanty if ade pape kes or problem..tp nak buat macam mane, alang2 menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan..alang2 dah lapar, sape2 pon xboleh halang..hehe..lapa beb..

bile buat ord or orderation nie, adela yg jadi tokan, tukang amek order..if order banyak, banyakla commission, berupa nasi jugak..ade kedai yg bagi 7 order, 1 commission, ade yg 10 dapat 1..haha..kadang2 kol atan..xpon amir..bergantung kepada availability kedai la..kalu tghari, kdg2 order kat kak mie pon ade gak*nie kakak angkat Saser*..haha..ade sekali buat order kt kak mie..Saser jadi tokan..time lunch..punyela semangat..sekali dah dapat, bawak la gy dorm..sekali xde commission...penat je member tu..hahaha..

aku start buat time form 2 la..hostel hujong dunia..haha..tp aku xdela jadi tokan or runner..aku tukang makan adela..haha..buat pagi2 buta..kul 1,2 mcm tu..bila dapat je nasik, terase sangat nikmat nye buat order nie..haha..ade sekali, last day dekat new hostel, buat order satu batch..nie kire legal punye order sebab prefect bagi permission if xsilap..tp kalau kantoi dgn warden, panday2la...haha..time order satu batch tu, aku xbuat if xsilap..aku ngantok gyle sampai aku tido awal, even Iss menggunakan effort nye kejot aku, tanye nk ord ke x...haha..time form 3, banyak kali la jugak..ade jugak yang kantoi..tp malaz nk cerite pasal kantoi nie..xnk spoil the fun..haha..nanty bile2 aku cerite pasal kantoi..haha..time form 3 niela jugak ramay tokan dah mula bangon..hehe..Zaneq ade jadi tokan sekali if xsilap aku..time tu buat mase marghrib..time tu ramay form 3 dah balek sebab abes pmr dah..tinggal budak2 ragbi je..haha..nice job Zaneq..haha..



aku asek cerite pasal operation je, lupe plak nak cerite pasal product...hahaha..ok aku melalot..nak cerite pasal nasik plak..kitorg nie tersangat la suke nasi goreng ayam atan sebab sedap and murah..dulu before naek harge, 4 ringgit dah boleh dapat NGA dgn teh ais..time aku form f4 ke form 3 dah jadi 5 ringgit skali dgn teh ais..but still murah la..NGA dye sedap walaupon dye goreng dgn penoh bersahaja..haha..ko tgk la nasik dye..simple gyle..even simple, niela nasik yg kitorg tibai tgh2 malam bile lapa..haha..memang xboleh lupe segale kenangan..;)

bile2 if balik kuale nanty, aku nak tibai puas2..aku xkire..haha..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...