Followers

Sunday, July 3, 2011

Bukan Bola Sepak, Tapi Ragbi!

Pagi tadi aku tertengok kt tv1, live pelancaran Larian 1 Murid, 1 Sukan, 1 Malaysia..bende nie diadakan kat Padang Esplanade Taiping, tempat aku bertrip dengan budak2 ragbi sekali dengan coach Yasmin tengok tournament Taiping 10's..

serbe sedikit mengimbau kenangan lampau jugakla..hehe..manakan tidak, tempat lahir lagi dikenang, inikan pulak tempat bertrip..haha..suke hati aku aje..ok2, let's get into business here..aku bukanla nak highlight ape tujuan pelancaran nie, tapi upacara perasmian nie yang buatkan aku tertarik, terharu, bangge..dalam perasmian nie, ade la beberape gimik sukan di buat lepas TPM rasmikan..ade beberape kumpulan murid yang main bola, hoki, ragbi and beberape lagi..

ok, the best part is bile budak2 yang buat gimik ragbi tu menjadi main character dalam perasmian..budak2 ragbi tu dudok dekat tgh2, and budak2 sukan yang laen buat bulatan, seakan akan kelopak bunga..budak2 ragbi ni buat line out, dekat tgh2..





lepas tu, sorg daripada team ragbi nie bawak bola, pegy depan TPM, and serahkan bola ragbi tu sebagai simbolik perasmian..TPM amek bola ragbi, letak dekat satu tempat khas, sebagai tanda perasmian..

ape yang aku nak bgtaw kt sini, aku boleh buat conclusion sendiri yang sukan ragbi sudah boleh diterima ramai and sudah diikhtiraf sebagai satu sukan penting dalam Malaysia..aku taw yang bola sepak adalah sukan paling popular kat dunia..Malaysia pon same..banyak orang yang mengangkat bola sepak, lagi2 if menang satu2 tournament..tapi, bile team ragbi Malaysia kalah kan China 45-15(if aku xsilap) mase final Asian 5 Nation 2 tahun lepas dekat Stadium UiTM Shah Alam, aku rase macam suram je.media pon just buat report macam biase..xmacam bola sepak..tapi bila aku tengok budak King Edward bagi bola ragbi dekat TPM untuk perasmian Larian 1 Murid, 1 Sukan, 1 Malaysia nie, aku rase bangge..yela, selalu kalau bende macam nie aku rase budak2 bola la yang jadi main character..

aku dapat rasekan yang sukan ragbi nie akan lebih berkembang lepas nie and akan jadi sukan yang orang akan maen tiap2 ptg, macam bola sepak..;)

Bombay,

2 comments:

Thearah11 said...

ragbi sdh lbih mndpt tmpt skrg ini..

bombay said...

rite!hehe..and i'm happy to hear it..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...