Followers

Tuesday, June 14, 2011

Ibarat Anak Penyu Yang Baru Menetas..

salam semua..:)
tadi aku tengok tv..aku tertengok satu rancangan nie..
aku sajela dengar..
kadang2, if aku bosan, aku tgk gak rancangan nie..
lagy2 kalau yg bercerite tu best orangnye..
tibe2, dye bercerite pasal anak penyu yg baru menetas..



dye tanye,
kemane sume2 anak penyu yg baru menetas tu pergy?
dye cakap mesty sumenye akan ke laut..
xkan ade seekor pon anak penyu yg sesat, ke darat..
mesty sumenye akan ke laut..



betol jugak ye..
aku xpenah ter pk pon pasal bende tu..
aku pnah gak lepaskan anak penyu,
time tu PLKN,
khidmat komuniti kt pusat pemeliharaan
dan
pemuliharaan penyu kt Segari, Perak..
time aku lepaskan tu,
memang sume pergy ke laut..
mane ade patah balik naek ke darat..
hehe..

ape yg orang tu nk sampaikan dalam rancangan tu
adalah mengenai hari kebangkitan kite di akhir zaman nanty
dan dihimponkan di padang mahsyar..
sume orang akan ikot tiupan sangkekale..
xde satupon yg akan pergy ke tempat laen..
sume pergy ke satu arah..
macam anak penyu tu jugak..



Allah mempunyai segale kebesarannya..
segale apa yang akan berlaku kelak,
sudah ditunjukkan macam mane carenye di bumi ini,
macam anak penyu yang baru menetas tu..;)

Bombay,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...